מתלבטים האם להשכיר ציוד אלקטרוניקה, לקנות חדש או לקנות ציוד יד שנייה? אולי מדובר בהחלטה לא פשוטה, בייחוד אם יש לכם מעבדה חדשה וקשה לכם להעריך מראש איזה ציוד תצטרכו קבוע ואיזה פחות, אולם במאמר הבא תוכלו למצוא שיקולים שיסייעו לכם במציאת המכשור המתאים למעבדה, לפרויקטים מזדמנים וכד’.

איזה ציוד כל מעבדה צריכה?

ובכן, לא יודעים לגבי כל מעבדה באשר היא, אולם קיים ציוד בסיסי אשר וודאי נדרש בכל מעבדה המכבדת את עצמה, החל מכלים שישמשו את העובדים בפועל (כולל חומרים לעבודה), ועד לציוד בקרה, ציוד בדיקה וכד’. חשוב לציין, שלעיתים העבודה במעבדת אלקטרוניקה כוללת כמה וכמה שלבים עיקריים, אשר מצריכים כמה שלבים של בדיקה בהתאם, כדי לוודא שהכל עובד כמו שצריך.

איזה ציוד מומלץ לרכוש חדש ואיזה ניתן לרכוש יד 2?

כל מעבדה יכולה להיות מאוד שונה מרעותה, ולכן החישוב הזה צריך לקחת בחשבון כמה פרמטרים עיקריים: עד כמה דחוף לכם כל ציוד או חלק, כמה פעמים תצטרכו להשתמש בציוד X ובנוסף כמובן – כמה תקציב יש לכם. במקרה שמדובר במעבדה חדשה או עסק חדש, מטבע הדברים אולי יהיה קשה לכם לחשוב מראש על כל הציוד שתצטרכו, כולל החומרים, מ-א’ ועד ת’. ייתכן שבמצב כזה כדאי לכם לחפש ציוד למעבדות אלקטרוניקה להשכרה ולא ציוד למעבדות אלקטרוניקה למכירה. אולם, אם יש ציוד בקרה שאתם יודעים שהוא חובה, כמו מחולל אותות למשל, אין ספק כי מומלץ לרכוש אותו ראשונה ואף מדי ראשונה, אך כמובן לא להתפשר על איכות הייצור שלו.

ציוד מעבדה יד שניה

לגבי ציוד למעבדות אלקטרוניקה להשכרה

ציוד להשכרה יכול לסייע לכם רבות, למשל במקרים בהם את זקוקים לציוד מסוים רק לזמן קצוב ולא שווה לכם להשקיע במכשור איכותי חדש. ניתן להשכיר ציוד אמין אשר יסייע לכם בפרויקטים רבים מבלי שתצטרכו להשקיע כסף רב ברכישתו לצמיתות. בנוסף, ציוד להשכרה יאפשר לכם להתנסות בציוד מסוים, למשל בפרויקטים הנוגעים לתחום הבקרה, על מנת שתוכלו להחליט האם בעתיד תדרשו לאותו ציוד, למשל מחולל אותות, או לא.