כל עסק בתחום האלקטרוניקה זקוק לציוד בסיסי וחיוני לעבודה בתחום. בין הרכיבים השונים אשר תזדקקו להם, קיימים כמובן כלי עבודה ובפרט, ציוד שמטרתו הינו בדיקות שוטפות בתחום איכות המכשור או התוצרים (בייחוד כשאר יש צורך בעמידה בתקנים למיניהם וכד’), ציוד אשר מסוגל לסייע בניתוחים ועריכת חישובים ועוד. בפני עסקים בעולם האלקטרוניקה ומעבדות האלקטרוניקה קיימות שתי אופציות עיקריות: רכישת ציוד חדש, או רכישת ציוד בדיקה יד 2 למעבדות אלקטרוניקה, כמו כן, קיימת אפשרות ההשכרה. להלן, נציג בפניכם כמה מאפיינים שכדאי לקחת בחשבון לפני הרכישה או ההשכרה.

מה דחוף למעבדה כרגע?

הקמה או שדרוג של מעבדת אלקטרוניקה (או אפילו מחלקה מסוימת במעבדה, וכיוצא בזה) כוללת מטבע הדברים צורך במכשור חדש, הכולל ציוד שיש צורך דחוף ברכישתו, לעומת ציוד שהצורך ברכישתו פחות דחוף. לכן, מומלץ לנהל את צרכי המעבדה באופן שיהלום את התקדמות העסק, ובהתאם לשקול הטם לרכוש ציוד בדיקה, או להשכיר אותו לזמן קצוב. בנוסף, אם החלטתם לרכוש, האם יש צורך ברכישת ציוד חדש או שניתן לרכוש ציוד בדיקה יד 2 למעבדות אלקטרוניקה.

פרויקטים קבועים או זמניים?

ההחלטה האם לשכור או לרעוש ציוד למעבדה תלויה בסוג הפרויקטים אשר אתם עובדים עליהם, או בפרויקטים הצפויים שלכם להבא. ככלל, קיימים פרויקטים זמניים אשר ייתכן שיאפשרו לכם להשכיר ציוד ולא לרכוש אותו (כמובן, כשהדבר יותר כלכלי לכם) כמו כן, במידה ומדובר בציוד בדיקה למעבדות אלקטרוניקה יד 2, ייתכן שהצורך דחוף פחות ותוכלו לשכור ציוד יד 2 איכותי במחיר מוזל ומשתלם.

אגב, חשוב להסביר כמה דברים על ציוד יד -2

בין אם מדובר על ציוד בדיקה יד 2 למעבדות אלקטרוניקה ובין אם מדובר על ציוד יד 2 באופן כללי, חשוב להבין שקיימים כיום מכשירים ושאר ציוד איכותי ביותר, שעובדת היותם יד 2 לא מורידה מהאיכות והאמינות שלהם. כמו בתחומים נוספים של מכשור שלא דווקא מעולם המעבדות, איכות הציוד נקבע במידה רבה על ידי איכות הייצור הראשונית וכאשר הציוד יד 2 יוצר מראש על ידי חברה אמינה, מוכרת ואיכותית, כך סביר להניח שגם ציוד יד 2 הינו איכותי גם כן (לרבות, מדדי מתח, ספקטרום אנלייזר ועוד).

בכל מקרה, הקפידו להשכיר או לרכוש את הציוד מחברה אמינה אשר משווקת, מתנת או מחדשת את הציוד!