חושבים לרכוש ציוד איכותי למעבדה, או רק להשכיר? בשורות הבאות נוכל לעזור לכם להחליט מתי ציוד בדיקה ומדידה למעבדות אלקטרוניקה להשכרה היא האופציה העדיפה יותר ומתי עדיף פשוט להשכיר.

 ציוד משומש למעבדות: למי הוא יכול להתאים?

שוק מעבדות האלקטרוניקה פורח, ולא בכדי: הרי לכל תחום בעולמנו חייבת להיות איזושהי נגיעה לעולם האלקטרוניקה, מה שמחייב את קיומן של מעבדות ייעודיות לכל סוג של מכשור\ציוד. הצב”ד, הינו ציוד ייחודי אשר נעשה בו שימוש נרחב בעולם מעבדות האלקטרוניקה והוא נועד לבקרה או בדיקה של תהליכים או מכשור, על מנת לגלות האם יש סטיות בפעולה, האם יש שגיאות מסוימות במכשור או בעבודתו, וכן – הוא אורח קבוע כמעט בכל פרויקט הקיים במעבדות אלקטרוניקה.

צוותי מעבדות לעיצתים בוחרים לרכוש צב”ד חדש ולעיתים להשכיר צבד” לטווח הארוך או הקצר. אז מתי עדיף לרכוש ומתי להשכיר?

כשמדובר על ציוד שבטוח תצטרכו לזמן ארוך – ציוד כמו רבי מודד וכד’, הוא ציוד אשר בד”כ נעשה בו שימשו נרחב וחלק מן המעבדות אף משתמשות בו באופן יומיומי. במקרה כזה, ציוד בדיקה ומדידה למעבדות אלקטרוניקה למכירה הינו הפתרון המושלם, מכיוון שהוא כולל השקעה חד פעמית בציוד איכותי (ואכן יש להקפיד על רכישת ציוד אמין) לטווח הרחוק.

כשמדובר על ציוד לפרויקט זמני – במעבדות כידוע, קיימים לעיתים פרויקטים זמניים, אשר בהם הצוות יצטרך לעשות שימוש במכשיר ייחודי שלא בהכרח נצרך במעבדה בחיי היומיום (כמו סוגים מאוד מסוימים של רבי מודד ועוד). במידה שכך, ניתן ללכת על ציוד בדיקה ומדידה למעבדות אלקטרוניקה להשכרה. אופציה זו תאפשר לכם להתנסות בציוד איכותי בלי להתחייב לרכישה ובנוסף, תוכלו להחליט עם הזמן האם לרכוש אותו או שאין בעצם צורך.

אגב, יש עדו עניין שחשוב להתעכב עליו – האם לרכוש ציוד חדש או משומש? ובכן, ציוד חדש הינו בד”כ איכותי יותר מבחינת כמות הזמן שהוא יוכל לשמש אתכם, אולם אם השאלה היא: האם לרכוש ציוד חדש ופחות איכותי או ציוד משומש ואיכותי, התשובה היא האופציה השניה, בין אם מדובר ברבי מודד ובין אם בכלל.