הצב”ד הדרוש לכל מעבדה ומעבדה יכול להשתנות, אך עקרונות הרכישה, ההשכרה ועוד – נשארים זהים. להלן, נזכיר כמה מהחשובים בהם.

ציוד בדיקה ומדידה: המדידה שמאחורי המדידה

צב”ד כידוע, הינו שם כללי לציוד מסוגים רבים אשר תכליתו היא” בדיקה, בקרה או מדידה של מכשירים, תהליכים או ציוד. כמו שציינו בכותרת הפסקה, כאן, ציוד בדיקה ומדידה משמש פעמים רבות לבדיקת הציוד אשר נועד בעצמו לבדיקה, שכן במעבדות אלקטרוניקה, קיים צורך במדידה מדויקת ומעקב אחר כל תהליך ותהליך אשר מתרחש במעבדה. במילים אחרות, צב”ד הינו מכשור אשר משמש את עובדי המעבדה ברמה היומיומית, לשם בדיקות שגרתיות וכד’. אולם, כל מעבדה זקוקה למכשור מסוג אחר, ולרמה אחרת של דיוק במדידות עצמן.

חדש או משומש? למכירה או להשכרה?

באופן כללי, צב”דים יכולים להיות יחסית יקרים, בהתאם לאופי המכשיר, גודלו, התפוקה שלו, מידת הקדמה שלו וכד’. בטח כבר הבנתם מהכותרת, שקיימים כמה סוגים של צב”דים בשוק: ציוד חדש למכירה, ציוד להשכרה וציוד בדיקה ומדידה יד 2 למעבדות אלקטרוניקה. כל צוות וצוות, יצטרך להחליט איזה מכשיר לרכוש ומתי, בהתאם לצורך המעבדה ולמה שמשתלם כעת. השיקולים אשר צריכים להילקח בחשבון הם: האם יש צורך בציוד חדש דווקא, או שניתן למצוא ציוד בדיקה ומדידה יד 2 למעבדות אלקטרוניקה איכותי הנמכר באיכות גבוהה? האם מדובר בצורך מוגבל בזמן, או שההערכה היא שיש צורך באותו המכשיר\מכשירים לזמן בלתי מוגבל (שימוש יומיומי)? מהן מגבלות התקציב של המעבדה? וכן הלאה,

פרמטר חשוב אשר יש לקחת בחשבון בכל הנוגע לציוד בדיקה ומדידה יד שנייה למעבדות אלקטרוניקה או ציוד חדש למעבדות, הוא הקדמה, כאמור. מכשיר מתקדם, הוא כזה אשר יוכל להפיק נתונים מהימנים ברמת דיוק גבוהה, בזמן קצר ככל הניתן ובאופן שיהיה נוח לעובדים באמצעותו. כמו שכולנו יודעים, זמן הינו פרמטר משמעותי בתפוקת העבודה במעבדות אלקטרוניקה ובכל תחום באשר הוא. לכן, אם בחרתם באופציית ציוד בדיקה ומדידה להשכרה למעבדות אלקטרוניקה למשל, או אפילו ברכישת ציוד חדש – שימו לב שאתם פונים לחברה המתמחה בשיווק מכשור מותאם למטרות שלכם.