מהו ציוד בדיקה ומדידה משומש למעבדות אלקטרוניקה?

ציוד בדיקה ומדידה משומש למעבדות אלקטרוניקה הינו טווח רחב של מוצרים מתחום הצב”ד אשר מה שמאפיין אותם, הוא שהם, כאמור, משומשים. זה אומר שייתכן ומדובר בציוד שנעשה בו שימוש למשך שנה, בעוד שייתכן שמדובר בציוד שנעשה בו שימוש למשך חמש שנים וכן הלאה. כמו כן, מדובר מטבע הדברים, בציוד מאיכות משתנה, שכן קיימים מוצרים איכותיים שגם אחרי שימוש של זמן לא מבוטל הם עדיין יתפקדו כמו שצריך, בעוד שקיימים מוצרים שאחרי שימוש מועט, הם יתחילו לקרטע ולהעמיד את הבדיקות או הבקרה בסכנת אי-דיוק.

ציוד בדיקה ומדידה משומש למעבדות אלקטרוניקה: יתרונות, חסרונות ומתי לקנות

רק נציין, שעולם הצב”ד המשומש כולל ציוד בדיקה למכירה למעבדות אלקטרוניקה וציוד להשכרה, שלכל אחד מהן יתרונות משלו. ככלל, יש להקפיד על כמה דברים ברכישה או השכרה של ציוד אלקטרוניקה, מכל סוג:

איכות = דיוק: איכות צב”ד נמדדת לא רק על פי כמות הזמן שיכול המכשיר לשמש אתכם, אלא גם על ידי הדיו שמאפשר המכשיר תוך כדי בדיקה או בקרה ובעיקר, עד כמה נוח המכשיר לעבודה ביחס לסוג הפרויקט שיש לכם ורמת הדיוק הנדרשת בו. היות ומדובר על בקרה הכרחית, אסור להתפשר על מכשיר אשר אולי יפיק לכם את הנתונים הלא-נכונים, מה שוודאי יצרו בעיות לא מעטות בהמשך העבודה, וחבל. גם צב”ד משומש יכול להעניק לכם רמת דיוק גבוהה, אולם זה תלוי באיכות הייצור שעליה נדבר מיד.

אמינות: אמינות המכשיר היא בד”כ נגזרת של איכות הייצור. בעולם הצב”ד, קיימת חשיבות לבחירת מכשור איכותי אשר יוצר באיכות הנדרשת על ידיכם, כך שיש להקפיד על כך במיוחד. אגב, פעמים רבות גם צב”ד איכותי ומשומש למכירה יגיע עם אחריות אשר תעיד על איכותו.

תקציב: תקציב הוא כמובן אחד מן הדברים שיש להתחשב בהם, בלשון המעטה, והאמת שרכישת ציוד או צב”ד משומש יכולה לחסוך לכם לא מעט. בעצם, צב”ד משומש מהווה אלטרנטיבה נהדרת לצוותים רבים אשר זקוקים לציוד בדיקה למעבדות אלקטרוניקה למכירה במחיר זול יחסית.